lördag 14 januari 2012

Rosa


Åh vilka underbara jobb jag har, jag menar i alla mina proffessioner har jag turen att få möta så många härliga människor.


Idag i butiken har det varit så roligt.
Träffade en hel familj från Linköping varav mamman jobbade på friskis o svettis ni förstår att vi hade lite gemensamt, så kul.

Under dagen har jag börjat rodda om lite i butiken, som ni ser så blev det lite fokus på rosa.
Lika väl som rött passar på julen tycker jag rosa passar på våren.. ja ja ok det är ett tag kvar till våren men man kan väl tjuvstarta...



Nästa spännande möte idag var en familj från
Island!!!
Jag har aldrig träffat Islänningar!!
Kan tala om att man begriper inte va de säger men de fixade vi ändå.
De tyckte det var jättefint här i Norberg och var så faschinerade av alla röda hus här uppe vid hembygdsgården, berättade att det var Falu rödfärg på dem och lite om färgens historia.




Ja tänk vilken tur jag har som får möta alla dessa härliga människor.

Ikväll blir det filmkväll här på torpet, teven funkar inte, antagligen antenn fel efter all blåst.
Så jag har hyrt två filmer...hoppas jag kan hålla mig vaken också.

Vi ses i morgon
Trevlig lördagkväll
Kramelikram
Krusidullan

1 kommentar:

  1. Åh va fint du har gjort i butiken! Rosa och pastelligt känns väldigt mkt vår :-) Förstår att du har ett roligt jobb, skulle också vilja ha ditt jobb...hihi! Härligt att du hittat det du trivs med och tycker så mkt om! Måste va väldigt skoj att få möta alla kunder med samma intresse :-)

    SvaraRadera