onsdag 25 januari 2012

Irriterad sjuksyster


Idag är syster Krusidull irriterad och jag tror faktiskt inte att min begynnande abstinens
efter kolhydrater spelar nån som helst roll!!
Men personer som toppstyr och är maktfullkomliga är bland de värsta jag vet och ännu värre när de gör det på ett område som inte är deras!!! Vad är det med folk, vart tog vanligt hyfs vägen? och jag förväntar mig ett proffesionellt beteende av personer i olika ledarroller!!
Träffade på en sådan idag gudskelov genom en telefonlur, annars hade jag nog inte varit god o tas med..
Jag har en proffession och en yrkes legitmation som jag är stolt över!!!
Önskar jag hade jobbat på denna avd idag istället!!!

Usch, vi talar om nått trevligare...


Som inredning tex... detta ljuvliga område som om man tycker man lyckats gör det skönt o gott o komma hem...
Idag när jag kom hem sprakade elden från kaminen och de var så skönt o sätta sig ner en stund o bara pusta ut.
Den svarta skylten ovanför har jag beställt, dock med en annan text.
Är lite svag för skyltar, enkelt inredningsknep som gör så otroligt mkt för helhetsintrycket.
Och som jag sagt tidigare dras jag mot svart just nu, ja självklart i en kombo med vitt.. vad annars :) ok grått oxå då ;)


Trots att jag gillar svart just nu så skulle jag så gärna vilja ha ett vitt vardagsrumsgolv, skulle göra rummet så mkt större ffa ljusare. Dessutom skulle det se bra ut då alla andra golv i huset är vita o fina.
Gillar ni växter på stam?
Jag gör det o har gjort länge.. kan inte ens avgöra om det är ok längre eller inte, fast det kvittar, jag gillar det o tycker det är fint.
Speciellt myrten gillar jag men de är ju för knepiga att hålla vid liv, har misslyckats så många gånger.

Dag 3 på min avgiftning har snart löpt ut och det går bra, har dock sovit skitdåligt i två nätter men det gör jag ju titt som tätt och det har ju med sjukdomen att göra oxå.
Är nog tur jag är jobbar hemifrån i morgon, anar att sockermontret kommer på besök då.
Svår är han o bli av med också den fan.
Apropå jobb!!!! fick en väldigt kul jobb förfrågan igår som jag noga ska överväga, självklart ska ni få veta när jag bestämt mig... hi hi

Nu ska jag o vovven ut o gå fort, vill ha syre och rensa knoppen, de får bli dagens träning.

Kramelikram
fr
Syster Krusidull

1 kommentar:

  1. Bara att måla..........hihih
    hälsar slottsfrun

    SvaraRadera