måndag 23 januari 2012

Måste hjälpa mig själv


Som ni säkert vet så är jag ju lic. kotsrådgivare.
Anledningen till att jag pluggade till det är ju självklart mitt intresse för hälsa och välmående.
Men även för att hjälpa mig själv!! Trodde att ökad kunskap skulle per automatik bota mitt missbruk. Så fel jag hade,!!!om den teorin stämde skulle ju inte läkare röka!!

Nu undrar ni väl om jag är alkoholist eller knarkare?
Ingen dera mina vänner!!!
Mitt missbruk är värre än så för det finns i nästan allt du stoppar i dig.
Min drog heter socker!!!!
Jasså bara socker .. tänker ni det är väl inget!!
Men det ÄR DET!!


Hjärnan fattar nämligen inte skillnaden mellan knark och socker för en sockerkänslig individ.
Ja vi är några stycken i detta land.. bara sisådär 1,5 miljoner stycken.
Men enligt socialstyrelsen är detta inget missbruk!!


Detta missbruk ihop med mina sjukdomar är en väldigt dålig combo.
Man ska ju ta en sak i taget sägs det men nu måste jag hjälpa mig själv, kan inte bara sitta här
och vissa dagar inte ha ett liv. Kan inte vänta på att sjukvården skall göra mig frisk, jag måste hjälpa mig själv!!!!
Jag vet ju med de kunskaper jag har i näringslära vad LCHF kost gör för kroppen och jag måste in på de spåret igen, kan inte sitta här med mina kunskaper och inte hjälpa mig själv.

Så idag efter en helg när kroppen inte lydde har jag beslutat att köra superstrikt LCHF.
Kommer bli en tuff avgiftning och jag kommer vara en avskyvärd varelse i ca 1- 2 veckor, vet sen tidigare avgiftningar att drogen tar ovanligt lång tid på sig för att lämna min kropp.

Kommer använda bloggen med uppdateringar om hur detta går, ett litet redskap på vägen och jag lovar er.. man behöver redskap för att ta sig ur ett missbruk.

Dagen idag har ur hälsosynpunkt varit för jävlig men jag har jobbat kväll som syrra och det gick bra men för att klara det sov jag i princip hela dan till jag skulle börja jobba.
Dag 1 på avgiftningen är över, den enda enkla dagen i detta då kroppen inte reagerar så snabbt på förändringar.
Vi får se hur det känns i morgon bitti.

Hoppas ni orkar följa denna resa till ett friskare liv.. annars fåre ni väl låta bli o läsa.
Nu ska jag hoppa i säng innan sockermonstret känner lukten av sonen varma mackor.

Ses i morrn
Kram
från den försockrade Krusidullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar