måndag 7 september 2009

Tema: Kök


De dagar jag kör spinning, är det lite knappt med tid, allra helst om jag slöat på fm och inte hunnit förbereda middagen innan jobbet.
En sån dag var det idag.
Passade på att fota lite i köket under tiden, ingen styling innan utan bara ett
vanligt kök fångat i farten.
Denna kökslampa satt jag upp igår, köpte den på loppis för ett tag sen
och målade om den lite, inte bestämt mig om den ska få va kvar eller ej.
Ljust blev det iaf.



Jag är ju lite förtjust i gamla fönster, detta har jag visat tidigare.
De kommer fr gamla bruket och sitter nu vid vårt köksbord.
Utsikten är lika trist här som jag kan tänka mig att den var på bruket.






Ett gammalt strykjärn står som prydnad



Mammas gamla mandelkvarn.
Varje jul när vi skulle göra knäck hemma, nästan slogs vi syskon
om att få mala mandeln i den, billigt nöje på den tiden... far away from
computers.... och tv spel



Min fina skorp burk och virkade bakelser.
Äter ju inte skorpor längre ej heller bakelser, men
tomaterna äter jag. Burken tycker jag är fin med sin plåtskylt
så den får vara kvar.

Nu ska jag kolla in Roast på Berns på femman.

Gulligull
fr
Krusidull

1 kommentar:

  1. Hej Krusidullan,
    Tack för din lilla hälsning hos mig. Vackra och stämningsfulla bilder du tagit från ditt kök. Jag minns också den gamla mandelkvarnen som åkte fram när mamma skulle baka nötkakor till jul - det var definitivt andra tider då.......
    Ha det så gott och varma kramar/
    Marita

    SvaraRadera