onsdag 2 september 2009

Kulturhus



Vi har haft turen att denna sommar haft besök av unga
arkitekt studerande killar och tjejer.
Deras uppgift har varit bla att ta fram en model för ett kulturhus i vår stad.
Ikväll var det redovisning av projektet.
Måste säga att jag är glatt överaskad.
De har gjort ett rejält jobb med att få fram en model och placering som verkligen föll mig i smaken.
Dock inte som bilden ovan som föreställer Luleås kulturhus.
Men en model som kändes fräsch och modern och mkt ljus.
Jag är av den åsikten att det är verkligen ngt den här stan behöver.
En naturlig samlingsplats för både dag och kvälls aktivitet.
Hoppas nu verkligen att det blir ngt av detta.

Efter mötet drog jag tillbaka till butiken eftersom jag hade börjat skylta om men
inte hunnit färdigt.
Tänk att jag alltid lyckas röra till det och att det alltid slutar med att allting byter plats.
Ikväll hade jag publik av alkisarna i parken mittemot.
Vid 22,00 knackade dom på dörren och tyckte att nu var det kväller!!!
Skiträdd blev jag, och glad som fan att jag hade låst, men sen började jag asgarva.
Var ju lite komiskt ändå.

Imorgon är jag ledig... ska följa med farfar ut och plocka svamp! Ser det som mental avkoppling och det behöver jag just nu kan jag säga.

Gulligull
fr
Krusidull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar