söndag 21 augusti 2011

Min närmiljö avsnitt 1



Jag har ju turen att bo i ett riktigt speciellt område och tänkte visa er lite av min närmiljö.
Här har vi Myrbergs verkstad eller uppbyggnaden av orginalet iaf.
Myrbergsrallyt med veteran fordon anordnas varje år och jag tror det var över 100 ekipage med i år.



Kul arkitektur på huset.



Såklart har de en gammal bensinpump.





Norbergs gamla fattighus, hoppas de öppnar tills man går i pension.




Vaktstugan, håll med om att det är vackra byggnader.




Gruvhus tror jag








De ryker ur skorstenen!!! vad är det här för hus tro?

Vi kikar in.....




Jo här bakas det tunnbröd.

Ja ni förstår att man trivs va?


Imorgon får ni se resten av min närmiljö.


Skön söndag till er alla.


Kram

Krusidullan

1 kommentar:

  1. ja visst är det en otroligt vacker miljö du bor i..jag var ut och fotade lite runt om i Norberg en dag på min semester och la ut lite bildcollage på min blogg och då man ser byn ur ett annat perspektiv så känner ma sig lite lycklig över att man bor här för det är så fint , speciellt sommartid.
    Ha en riktigt bra vecka!

    SvaraRadera