måndag 10 september 2012

Träning o kokande bil



 

Avslutade förra och började denna veckan uppe i Dalarna
Ni vet väl att jag är dalkulla ... bara kommit lite på villospår de senaste 25 åren ;)
Jag och bilar är ju ngt som kanske inte går så bra ihop, kan ju bero på att jag bara åker runt i typ gamla slagskepp så som farfars gamla volvo... men man lär sig en hel del, typ jag är skitbra på o byta däck efter punktering, kan lossa på ngn typ av slang, kommer inte på vad den heter o spruta startgas...
Fylla på vatten i kylan kunde jag visserligen innan men fick öva på det i skogen igår, för på denna skogsväg började slagskeppet koka igår kväll... Jag kunde inte annat än skratta åt eländet. 


De vita som täckte typ allt under huven har jag dock ingen susning vad det är...
Glad att jag hade bilen full i pantflaskor då pantmaskinen på ica var ur funktion för då kunde jag ju bara ta vatten ur ett dike!!!
De var torrlagda!!!
Hur fasiken är det möjligt efter denna regnsommar???
Fanns inte nå H2O alls efter hela vägen!!!
Fast som de flesta gånger så löser det sig....Tack T för din hjälp... kommer en flaska rödtjut som tack.



Idag då jag ändå var i Dalarna körde jag ett pass
Bodyvive på Må Bättre i Falun.
Boll och gummiband var redskapen man behövde...
Hm vad är detta tänkte jag och letade i bakhuvudet efter ngn bild fr förr typ tantgympa med boll.
Me si där hade jag fel!!
Enkel men effektiv träning, både kondition och funktionell styrka, superbra magövningar med hjälp av bollen... Ja så svettig o trött lämnade jag Falun med ett leende på läpparna och slagskeppet fick en slurk vatten innan hemfärd oxå för säkerhets skull

Kramelikram
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar