fredag 17 augusti 2012

Klok kille



Jag blir verkligen glad över många saker här i livet, behöver inte vara så stora saker som ger mig lycka.
Att få sitta med några dementa gamla damer på äldreboendet och sjunga visor ger mig en oerhörd glädje bla.

Men extra glad blir jag när folk upptäcker LCHF 
Alla de hälsovinster som de för med sig till kropp o knopp.

Jag har ju läst en hel del anatomi o fysiologi och näringslära genom åren
Men det var först när jag gick min kostrådgivarutb som poletten trillade ner!!
Poletten om hur maten  påverkar vår kropp.
Vilken aha upplevelse det blev. 
Nästan så man blev lite religiös... ni vet en sån där som står med armarna i luften, himlande ögon o gurglande läte ur munnen på ett väckelsemöte på Livets ord typ.'
Skillnaden är att detta är sant.
 Våra kroppar reagerar på de vi stoppar i oss.

En ung kille som också upptäckt det är Erik
Extra glad blir jag när yngre förmågor inser att detta är hälsa, de är ju de som ska ta hand om mig när jag blir gammal... är nämligen rädd att generationen efter mig kommer bli så sjuka av all skit de stoppar i sig att de inte finns någon personal på hemmet för mig när jag bor där. 

Här kan ni läsa lite om 
Erik



Läs om Erik och inspireras!!
Så ung så klok



Kramelikram
M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar