onsdag 14 september 2011

Uniformsjobb




Idag och imorgon jobbar jag som sjuksköterska, gillar verkligen att frilansa. Man gör det man ska, många blir glada när man kommer, man har mååånga arbetskamrater, slipper ev allt tjafs som kan finnas på en arbetsplats(om man kan låta bli att bry sig vill säga ;) )


När man googlar på bilder av sjuksköterskor så är 9 av 10 bilder sexistiska!!!

Om jag är på mitt allvarliga humör blir jag otroligt irriterad.

Om man gör samma sak fast med poliser som ännu är ett mansdominerat yrke så är det inte alls samma typ av bilder !!!!!! Hm .. fattar ni, tror ni denna syn påverkar lönesättning??


När jag är på mitt skämtsamma humör kan jag skratta åt det.

Man får ju välja sina strider här i livet.


Natti

Krusidullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar