torsdag 22 oktober 2009

Älgar och antioxidanter



Idag när jag kom till rara Fredrik som jag fick låna buss av.
Mötte denna blåögda kille mig!!!
Lova att jag skrek i över hela kvarteret , blev skiträdd!!
Var inte alls beredd och har aldrig varit så nära en älg förut.
Nu var det ju bara huvudet, men fan så stora de är.
Samlar man verkligen på älghuvuden???

När värsta chocken lagt sig kom jag till slut iväg till Uppsala
som var destination för Krusidullan idag.
Har varit runt på de Uppländska slätterna och köpt in gamla möbler.
Vilka fynd jag gjort....
Hann en snabbis till Ingvar för lite shopping till butiken.
Som vanligt på ikea är det ju alltid ngt som är slut.
Börjar fundera på om det är ett säljtrick för att man ska komma tillbaka
för då handlar man säkert ngt mer man inte behövde.
Hann är smart Ingvar.


Direkt hem till butiken för att bjuda några invalda på ett
antioxidant party.
Kjell Åke som jag lärde känna på kostrådgivarutb jobbar
även med detta.
Han visade bildspel och föreläste om fria radikaler och antioxidanter
och dess otroliga betydelse för vår hälsa och åldrande.

Vi mumsade på lite LCHF tilltugg och som avslutning bjöd
Krusidull på en personlig scanning av hur man låg till i antioxidant värde.
De fanns de som låg relativt bra och ganska dåligt.
Jag som scannade mig för 3 månader sedan och hade ett taskigt resultat
Har med hjälp av kostomläggning och kosttillskott ökat mitt värde.

Nöjd med dagen är jag nu väldigt trött och säger
Natti natti
fr
Krusidullan

1 kommentar:

  1. Hoppas att du fik tag på lite kul saker. ett älghuvud kan nog skämma de flesta.

    Ha en skön helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera