söndag 25 november 2012

Sista natten med gänget.....


Ja då var jag framme vid.. 
Sista natten som sjuksköterska på Norbergs Kommun.

Ska bli skönt att få börja jobba dag och kanske få ett normalt liv, för jag tycker verkligen det sliter på en o jobba natt, känns inte naturligt för kropp o knopp.
Men kommer verkligen sakna alla nattens änglar som jag haft turen att få jobba med.


Idag är det kallt och det känns som att nu kommer vintern.
Skulle vara mysigt med lite snö.
Det är så fint här på Karlberg när man tänder lite ljus och marshaller utomhus och det speglar sig så vackert i dammen, för första gången sen jag stängde butiken kan jag känna en saknad.
Så perfekt det hade varit med en julmarknad här på gården som vi hade förra året.
Eller en traditionell gammeldags julmarknad över hela området.
Med lapphyttan hembygsföreningen myrbergs verkstad involverade.
Området har ju sån potential.

Tänk er marshaller som kantar hela vägen, ponny ridning, gröt o glögg på cafeèt.
Knallar som säljer fina saker, tomtar som smyger omkring, öppet i alla husen så man får se vad som finns inuti dem och kanske lite  försäljning även i husen.

Tror det hade varit ett vinnande koncept som kunde marknadsfört området vida omkring.
Föreslog det faktiskt tidigare för berörda föreningar men blev ingen respons... synd.

Nu ska jag trött o slut kura upp mig i soffan och läsa lite söndagsbilagor,, gillar verkligen dem och ett enkelt nöje är det ju, 
Sen är det dax för 
Sista natten med gänget

Kram
Miss M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar