fredag 2 november 2012

Det gör lite ont


Min älskade dotter är hemma på höstlov
So far so god
Men denna gång har hon inte varit så mkt här hemma i huset.
Hon tycker det är för kallt!!!
Fast det är det inte för jag eldar som en tok.
Men förstår att hon vill vara hos sin pappa oxå 
Och att ha nära till kompisarna, bara kunna gå hem när man vill utan att behövar ringa på mamma som ska åka från skogen in till stan. 

Men att hon är så nära men ändå inte är jobbigt i ett mamma hjärta.
Varför måste de bli stora så fort??
Kommer aldrig vänja mig vid tanken att vi kanske inte bor ihop mer än på typ lov.
Att de har ett liv, ett eget liv som man inte är 100 delaktigt i.

Ibland vill jag vrida tiden tillbaka, göra om en massa saker, typ inte varit så karriärkåt som jag var eller blev, aldrig pendlat till o från mitt jobb som stal så mkt tid.
Varit mer här o nu
Bara umgåtts bara vara.
Det blir tungt tyngre i hjärta i sinne när jag tänker på allt detta, tårarna tränger fram.
Man måste nog vila i att man gjorde de man trodde var rätt, annars blir det för tungt, och jag kan inte skruva klockan tillbaka.

Älskar dig mitt hjärta
Finns alltid för dig
Mamma  

   

1 kommentar:

  1. Hej vännen, har läst din blogg och dina senaste inlägg, du skriver så fint och så sant, kan verkligen känna din känsla som du har i mammahjärtat, skickar en massa styrkekramar till dig, du är en fantastisk människa och jag beundrar dig och ditt mod att våga vara precis den du är, sträck på dig och var stolt över dig själv, är alldeles säker på att du varit och är en underbar mamma!

    Kramar från Bettan <3

    SvaraRadera