lördag 24 november 2012

Avtackad men inte avdankad


Godmorgon....
I onsdags var jag ute på lokal med mitt jobb.
En av sköterskorna hade fyllt 50 så lite kalas skulle vi ju ha för henne såklart.


Mitt under middagen kommer en av undersköterskorna strormande fram till mig
fr andra sidan bordet och börjar skälla på mig!!!
Hon sa typ så här med barsk röst och svarta ögon...
- Hur i hela friden kan du bete dig så här?
-Vad är detta för fasoner?
- Vad håller du på¨med?

Jag blev skitskraj o undrade vad faaan har jag gjort, sagt, ställt till med nu då?
Kröp ihop o sjönk ner på min stol o ville bara försvinna. 

Sen säger hon

- Varför måste du sluta när vi tycker så mkt om dig...
och plockade fram två så fina paket.
Men rara fina arbetskamrater hur goa är ni inte!!
Jag har ju bara jobbat där i 1 år och blev så uppskattad med dessa fina handstickade strumpor, ett riktigt mästerligt hantverk som Anette på jobbet gjort, för att jag brukar gnälla om hur kallt jag har på golven hemma.
Och den fina hjärtformade skålen från Bruka, vit o rosa såklart.

Tänk vilken tur jag ändå haft som fått jobba med dessa underbara tjejer detta år.
Vilken tur Norbergs äldre invånare har som möts av denna peronal.

Tack tusen tack alla

Kram
Miss M 
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar