söndag 21 oktober 2012

Höst på Karlberg


Hösten har kommit hit till Karlberg med besked.
Billigt piff till korgar och lådor finns runt knuten, men min lust till piff är ju 
inte så stor nu förtiden.


Finns ju inte så mkt belysning på min väg ner till torpet så en lykta i ett träd lättar upp lite.
Har dock lagt i en batterislinga i lyktan då jag med mina taxben knappt når upp till den för att tända ett ljus.
  

Klematisen överaskar med att blomma sent.
Denna fick jag i födelsedagspresent av min vän Carina för flera år sedan, så den har ju även överlevt en flytt.


I sin enkelhet så fina


Idag är det dock mulet o grått och efter idogt regnande, gruvhålet efter vägen ner till mig svämmar över och vattnet rinner ner på gårdsplanen och bildar djupa fåror i gruset.
Men det kommer att åtgärdas i vår.
De som ska åtgärdas nu är
löven...
Så nu ska jag tvinga med mig sonen ut på lövkrattning.
En lugn dag här på Karlberg väntar.

Kram
Miss
M


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar