torsdag 31 maj 2012

D-vitamin tant


Har några vakna timmar mellan jobb så här på eftermiddan.. men energin till att göra något nyttigt roligt behövligt tillfredsställande lyser med sin frånvaro..
Något som också lyser med sin frånvaro är solen
Kollade in en 10 dagars prognos över min region och den kan sammanfattas i en färg
GRÅ
Alltså 10 dagar utan sol !!! de är inte snällt mot oss jordvarelser.
Efter denna sol fattiga vår får nog staten börja dela ut D-vitamin till befolkningen.


När jag var liten hade vi en flourtant  som kom till skolan och vi fick sitta där o skölja med flour
för att få en bättre tandstatus... Hon var inte så poppis....

Men nu tror jag det är dags och införa en 
D-vitamintant!!!

Ja vi får vara tappra och inte tappa modet i denna gråskala... skitsvårt tycker jag!!!
Grr , pissarg sur grinig  förbannad irriterad är känslor jag har.. bara är så!!!

Nu tänker jag dricka kaffe och sen har jag ingen aning...
Hoppas ni kan hålla modet uppe
Gulligull
fr
Krusidullan
   

1 kommentar:

  1. Fluortanten var toppen och skulle VERKLIGEN behöva komma tillbaka och då kunde de ju petas in en vitamin på samma gång=) synd bara att man inte går i skolan längre. Kram Gabriella

    SvaraRadera