söndag 8 april 2012

Påskdagen= Mysbyxans dag


Hej på er.... dessa fina muggar hittade jag på Ö&B i Vimmerby.
Påminner sjukt mkt om muggarna fr Miljögården jag haft i butiken men
aldrig hann köpa åt mig själv, faten har jag i butiken och nu fick några bli mina.
Så fräsch kombo till fikat.


Min vän lilla Lena tog ju med mig på utflykt förra helgen till
Åsby handelsträdgård. Handelsträdgård är nog fel ord för den butiken i dagsläget, då möbler
och inredning har blivit den stora biten, fräscht javisst men inte riktigt min smak.
Lyckades dock hitta två pellisar. De blev så fina i min egenhändigt
gjorda blomlåda med hjärta på.


Shit vad detta tillstånd inte är ok.. har inge ork alls i kroppen.
Så svårt o förklara men om jag ska göra ngn form av liknelse
så är det som att bilen har en motor som går på lågt varv men batteriet
är slut.
Om jag visste med säkerhet att jag blev hjälpt av att åka till sjukan skulle jag göra det
men tyvärr så tror jag inte att det.... Risken att stöta på en underläkare som inte har en aning om vad hypothyreos typ 2 eller vad utmattade binjurar är känns stor ......


Promenaderna med vovven blir inte så långa nu
Blir mest runt huset men man får ta med kameran ifall ngt
objekt dyker upp.. Idag blev det en bild på köksfönstret utifrån sett.



Hämtade dottern inne i grannkommunen på förmiddagen idag.
Vi behövde handla lite men jag ser ju så jäkla anskrämlig ut nu och med kornblåa
mysbyxor "lånade" fr landstinget för ca 15 år sedan till outfit vägrade jag gå in på coop.
Dotra fick handla... När jag satt i bilen på parkeringen reflekterade jag att ca 90% av de som gick in i affären hade ... mysbyxor!!!!
Det ÄR INTE SNYGGT!! tur jag hade lite självinsikt o höll mig kvar i bilen.
Kramelikram
Krusidullan

1 kommentar: