söndag 25 mars 2012

Våffeldagen


Godmorgon,
Sorry att de är så glest med inläggen, jag tror ni vet vad det beror på.
Denna helg skulle jag egentligen varit i Sälen med mitt goa kompisgäng men de hoppade jag av för längesen men man blir extra förbannad över sin situation nu när man skulle ha varit ute på skoj.

Något roligt som sker idag är ju att det är våffeldagen... mums
Jag gör ju LCHF våfflor, vilket jag såklart tycker ni oxå ska göra, magen mår mycket bättre av dem... Men innan dess ska jag fortsätt vårstäda trädgården här på torpet.



Läste att långklänningen blir sommarens måste, trots mina taxben så använde jag långklänning redan förra sommaren och sneglar just nu lite efter den som kommer bli denna sommars favvo.
Tror på konceptet "Plötsligt händer det" ja inte när det gäller trissvinst eller att kärleken ska ramla över mig men att en underbar klänning kommer ramla över mig.


Jag berättade väl att min Dr skulle skicka mig vidare till ytterligare en Dr.
Jag som under många år jobbat med vårdgaranti och tillgänglighetsfrågor inom landstinget för att hjälpa patienter till rätt vård i rätt tid. har nu själv blivit i behov av detta.. snacka om ironi!!
Jag vill nämligen inte till mitt landstings stora sjukhus. Tyvärr så har min tro på den vård socialstyrelsen levererar krackelerat!

Jag har ju fler bra blodprover än dåliga så då måste jag ju vara frisk! säger doktorn, att jag sen har ca 10 symtom på hypothyreos och har haft i flera år nu bryr de sig inte om. Hur kan de ha blivit så stelbent? När började man sluta att se HELA MÄNNISKAN?

Med de informationsflöde och kunskapsbank vi har idag med internet och hur patienten idag är påläst om sina problem, känns det som att socialstyrelsen inte hänger med riktigt.
Har nu hittat en läkare i Tranås som jag tror kan hjälpa mig och har mejlat henne så hoppas på att få komma dit. Långt o åka? jaa men det är det värt om jag kan få bli frisk.
Jag saknar nämligen mig själv, den glada positiva kreativa pigga tjej jag en gång var.
Jag vill flytta ur denna klistertub.

Men idag tar vi sikte på en härlig söndag med sol i fejjan och våfflor på bordet.

Kramelikram
Krusidullan


1 kommentar:

  1. Jag förstår att det är jobbigt, men i beaktandet får du ta med den mänskliga processen, klimakteriet......ger ju ungefär samma symtom det med, tycker det känns skit men har börjat med hälsokost och hoppas på energi...Lycka till/ Pernilla

    SvaraRadera