tisdag 6 mars 2012

Man ska ha husvagn


Godmorgon bloggisar
Sitter här i tevesoffan i arla morgon stund. Svårt o sova när de värker i lederna och stelheten gör att jag knappt kan vända mig.. hur faaan kunde det bli så här.. fast det vet jag ju.. eller tror mig veta iaf. Jag är övertygad om att mina många många år i stressens värld skapat mig detta.


Nu på sportlovet när dotra var hemma kom vi på att vi kanske ska skaffa en husvagn till henne att ha på gården under sommarlovet.
Hon har ju inget eget rum härhemma utan delar med mig på loven när hon är hemma.
De kan ju bli lite väl trist en hel sommar...


Så nu letar vi efter en billig vagn som hon kan styla..
Jag tycker denna vagn är otroligt läcker och inbjudande... hm har en känsla att vi inte har samma smak.



Kanske ska slå sig på att pimpa husvagnar ???
Näe... jag väljer nog att vara i trädgården på sommaren, ser framemot att få ta tag i
den och pyssla och dona lite.


Berättade ju för en månad sen att jag hade fått ett jobberbjudande.
Mycket smickrande måste jag bedge...
Jobbet var som företagssköterska på Stora Enso.. papperstillverknings fabrik.
Att jobba förebyggande är ju verkligen ngt jag brinner för, vill verkligen hjälpa till så att människan inte får ohälsa.
Vi har bara en hälsa ! men tusen sjukdomar sen får man välja själv... alltså egenansvar ingår oxå.
Men......
Jag har tackat NEJ till jobbet!!!!
Jag har även ett ansvar för mig och min hälsa och trots att jobbet säkert är hur kul o inspirerande som helst så tror jag att de kommer stjäla energi av mig som jag just nu inte har.
För första gången sitter jag i en sits där jag har chansen att välja på olika jobb och jag väljer de jag mår bäst av.

Nu ska jag nog försöka sova lite o förhoppningsvis ladda mina binjurar.

Krusidullan

2 kommentarer:

  1. God Morgon!
    hoppas du känner dig lite piggare...Wow vilken husvagn, såg en äldredam som hade en blogg också om sin pimpade husvagn som var permanent uppställd så coolt.Ha det nu så gott!
    Kram Gabriella

    SvaraRadera
  2. Men oh!!! Jag har länge tänkt köpa en gammal husvagn och piffa, det här inlägget gjorde mig inte liiiiiite mer sugen ;)

    SvaraRadera