måndag 15 november 2010

Vintern är på G



Idag har det snöat och jag gillar det verkligen.

Inte för att jag gillar bilkörningen på vintern, den klarar jag mig utan.

Men känslan som snö o vinter ger mig, ett slags lugn som jag behöver.



Får för mig att mina krav, främst på mig själv avtar lite

under vintern. Så för min hälsas skull borde jag ha vinter jämt.



Kanske beror på att trädgården vilar och jag med den.

Nä lät ju poetiskt men så är det nog inte, bara mindre

att hålla ordning på. Fast jag klipper ju sällan gräset längre,

min snälla granne "The english man" har ju servat mig hela sommaren.



Snöskottning tänker ni då!

Hm jag bor i radhus så en smal rimpa till dörren

är allt som ska skyfflas bort.



I morgon stänger jag tidigare, ca 16,30 då Ullis o jag ska på visning av
lite vår o sommarkläder.
Kanske hinner vi in på Ikea för inköp av de obligatoriska värmeljusen.


Denna ska vi oxå spana efter, den ska bli vår arbetsdress i jul.
Hoppas vi får en trevlig kväll i morgon med glögg o pepparkakor och sommarmode.
Nu ska jag softa lite innan kudden o jag har date.
Gulligull
fr
Krusidull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar