lördag 15 augusti 2009

Kompost



Ännu en dag då jag bara får vara hemma och göra ingen ting om jag vill.
De är så sällan så jag njutr verkligen.
Vi ska förstås på avskedsmiddag för Lisa ( min sons flickvän)ikväll
På måndag bär det av till USA för ett års aupair jobb.


Var förbi hos min goa vän här om kvällen..
Hon hade stylat lite vid komposten!!!!
Men så fint det blev.... nu önskar man ju nästan att man hade en kompost.




Ja förresten hela hennes trädgård och hem är så
fint. Den första bilden idag är från hennes altan.



"Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer"
Pär Lagerkvist

Min foto tokiga dotter tog den härom dan.



När jag fyllde år fick jag ett present kort på plantagen av L.
Nu äntligen har jag shoppat lite.
Dessa två buskrosor som jag satte mot tomtgränsen ( de blir 1 - 1 1/2 mtr)
Blir nog en fin inramning.
Köpte även en New dawn klätterros som skall få växa upp intill
mitt "muminhus"
Hoppas jag lyckas hålla dem vid liv nu.

Nu ska jag göra....... ingenting

Gulligull
fr
Krusidull

2 kommentarer:

  1. Hej Krusidullan,
    Tusen tack för din rara hälsning hos mig. Jag är restriktiv med att lämna ut mina leverantörer då branschen är väldigt konkurrensutsatt, och har man turen att hitta en leverantör med unika inredningsdetaljer blir man extra försiktig. Jag hoppas på din förståelse och kan tipsa dig om att Miljögården har ett stort sortiment av både fina lampfötter och skärmar.
    Ha det så gott.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  2. Härliga trädgårdsbilder. Ska också skaffa mig en klätterros så fort vi fixat till rabatten.

    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera