tisdag 18 augusti 2009

Hälso vecka!!!!!!!!!!



Ja som jag skrev igår så lovade jag berätta varför
jag är arg!
Han på bilden ovan Dr Rössner!! + de som arrangerar hälsoveckan
här i kommunen dvs just Kommunen och Landstinget.

Dr Rössner är professor på överviktsenheten på Karolinska.
Bara det att det finns en övervikts enhet säger väl en hel del om varför de kostråd
socialstyrelsen och livsmedelsverket matar oss med inte funkar!!!!!
Sen vi blev "fettskrämda" och började med light produkter har Sveriges
befolkning blivit!
Fetare!
Diabetesen ökat (man säger inte åldersdiabetes längre för allt yngre drabbas, även barn alltså)
Hjärt-kärl sjukdomarna har ökat !
Demens drabbas fler av
Barnen är socker rusiga och okoncentrerade!
Men honom som står för de råd livsmedelsverket ger och som gör oss sjuka!! har vår kommun och landsting bjudit in!
Att föreläsa på en HÄLSOVECKA!!!!
Varför åtminstone inte haft med fler doktorer som kan säga hur det är och hur våra kroppar verkligen fungerar ????
Ex kostdoktorn!! en ung doktor som vet vad han pratar om.


Shabby chic skrivbord med text på ,, 1700 kr

Nu är jag lite lugnare.... men lova att ni inte betalar för att gå
och lyssna på honom.
Tänk istället "att bli fet på fett är lika osannolikt som att du blir
grön av grönsaker"



Sicken tur jag hade på jobbet idag....
Denna lilla oemotståndliga charmör tittade in idag!
Vilmer heter han (förlåt Anna om jag sa fel nu)
Så cool i sin gubbkeps och så otroligt glad.
Oj vad det värmde gott i mitt hjärta
Ps... kom gärna in igen grabben :)

Nu blir jag bortmotad fr datorn
av husets fjortonåring.

Gulligull
fr
Krusidull

3 kommentarer:

  1. Hej igen Krusidull,
    Så skönt att få din förståelse - hoppas att du hittar många nya bra leverantörer på Formex. Önskar att jag hade haft tid att åka, men det låter sig tyvärr inte göras i år.
    Kram/Marita

    SvaraRadera
  2. Vilken liten charmör! Helt underbar och sen det där fina border! Mmmmm jag ska oxå på formexmässan! Det ska bli så kul.kra mVivi

    SvaraRadera
  3. Förstår dig ang föreläsningen. Håller med dig att de skulle bjudit in fler. Äter ju också LCHF kost sedan en månad och har blivit av med 5 kilo. Är jätte nöjd och mår hur bra som helst.

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Ullis

    SvaraRadera