torsdag 28 juni 2012

ÖoB vs Ikea


Var ju till Ikea igår och inhandlade min födelsedagspresent
Ett köksbord!!!
Vi strosade runt i varuhuset o bara njöt.
När vi kom till LAMP avdelningen satt det en familj på en bänk, alldeles tysta, pratade inte ens med varandra.
Då plötsligt öppnar jag käften och säger
- Åh har sitter ni o väntar på ljusare tider!!!

Alltså jag lät ju som killen i ÖoB reklamen
Pinsamt ju men det bara slank ur mig. 
Fast de hakade på o så skrattade vi som bästa teve reklamen...


Nu förstår jag varför jag som företagare inte är lika rik som Ingvar Kamprad!
För när vi stod i kassan på det stooora varuhuset och kunden före mig som handlade för närmare 4000 kr glömde ta 2 kassar, så slängde jag ur mig  - de får du väl när du handlat för så mkt!!!
Men NOPE...
Han fick köa om och betala 2 kassar med kort!!!!


Projekt måla golv har nu startat!! 
Så här såg de ut innan start.


Trodde det skulle vara ett bökigt projekt men med rätt grejer 
var det lätt. 
Här är det dock bara grundat.

Nu ska jag på det igen... känner redan nu att rummet trivs i sin nya färg.
Sen kör vi lite spinning på Må Bättre i Avesta innan ännu ett nattskift hägrar.

Gulligull
fr
Krusdidull

1 kommentar: