söndag 13 mars 2011

Linneskåpet



Skön söndag på er...

När jag var liten tös åkte min mamma o pappa
ibland till Sala för att handla. (ordet shoppa var inte i bruk då )
Jag tyckte det var jättekul med dessa utflykter.
Alltid skulle hon in på en butik som hette just Linneskåpet!
Där handlade hon sina finrumsgardiner. Det var inte som nu att man byter titt som tätt
utan de man köpte hade man länge länge. De var också mycket tyg och tungt tyg såsåom sammet och ibland även någon bollfrans...(en rysning for genom kroppen)

Jag förvandlade mitt vitrinskåp i butiken till ett linneskåp i veckan, men i mitt linneskåp
finns inga tunga tyger eller bollfransar..puh annars hade man nog kunnat anmäla arbetsplatsen för oskälig arbetsmiljö...



Hela veckan har det strömmat in varor och det
tar sin lilla tid innan alla saker hittar sin plats.
Har ni sett vilket romantiskt våningsfat, kan de vara romantiska??
I det ligger tyghjärtan med lavendel och sprider en behaglig doft.

Förvånande ängeln är nog förvånad för att den får stå i en vacker kruka med roskant.



Nu har ängeln flyttat in i en vacker lykta, den finns i två storlekar.



Även ljuvliga fotoramar med ornament och vacker madonnabild har kommit in.



Gardiner finns det gott om i butiken, denna skira hissgardin
är min favorit just nu.
Broderad latintext , fråga mig inte vad det står, mina latinkunskaper sträcker sig endast till medicinska termer, men lovar att det är ngt vackert. Bomullsspets har den med.... ljuvlig ljuvlig, förälskad även i denna
Tänk vad jag blir förälskad hela tiden... dock inte i män!!! ( jo jag gillar män men träffar aldrig på ngn om nu ngn trodde ngt annat)


Rosa fina lämpskärmar och en boklåda i rosa



Boklåda, denna är lite mindre men båda
passar bra till att gömma de mindre attraktiva
tevedosorna i.
Som vanligt på söndagar så är det de fyras gäng som gäller för mig.
Tvättmaskinen, strykjärnet, dammsugaren och jag.....
Ta hand om er därute
Gulligull
fr
Krusidull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar