tisdag 22 mars 2011

Bravo Anna Hallen!!!!

Var bara tvungen o kopiera ett inlägg fr min lärare Anna Hallén på kostrådgivarutb.

Det är lika dumt att tro att man blir fet av fett, som att tro att man blir grön av grönsaker!

Och nu är det dags för Anna Hallén att explodera. Kerstin Brismar, vad sysslar du med?
Du hävdar att diabetiker kan äta som alla andra BARA de kompenserar med insulin. Sov du på utbildningen? Vänta 2 sekunder….
(andas… 1-2-3-4…)
Så, var tvungen att samla mig för att välja rätt ord. Kerstin, har du någonsin hört talas om Naturalförloppet? Har du någonsin hört om att för mycket blodsocker eller för mycket insulin kan skapa problem? Har du någonsin hört om att diabetiker får sina problem av kolhydraternas påverkan på blodsockernivån?

NU går denna dam ut och rekommenderar MAX hamburgare som ett led i att vinna kampen mot diabetes. Valde hon då den hamburgaren som faktiskt ÄR ett bra val och som finns på denna kedja? (Low Carb)
Nix!
Hon valde två burgare med BRÖD!
Skäms!
Och så pratar hon om kalorimängd. En så gammal och förlegad kunskap. Från en professor! Kom ut i verkligheten och öppna ögonen. Sanningar finns inte i provrör eller under ett mikroskop.
Den (utan tvekan) dummaste kommentaren är att en typ 1:a kan äta dessa hamburgare UTAN att blodsockret stiger för högt såvida de tar TILLRÄCKLIGT med snabbinsulin. Hon måste skojja med oss.

Heja Anna !
åh vad jag önskar att fler medmänniskor i detta land fick upp ett liljeholmen om
hur bra man mår på rätt mat.
Hur man slipper krångliga uppsvällda magar, inga pruttar :) dålig sömn, dålig hy, och att få känna sig så oerhört pigg o frisk.
Jag kör ner i diket ibland och äter fel jag med, men jag ligger inte kvar där utan kravlar mig upp på den rätta vägen ganska snabbt då jag mår så dåligt av den kost som livsmedelsverket och socialstyrelsen vill att vi ska äta.
Sen ser ju jag resultaten av mina kunder. Tex A som lidit av psoriasis i 20 år och inte sett sin hy på händerna och vissa partier på kroppen nu bara har en rodnad kvar efter att ha ätit LCHF sen i januari.

Följ hennes blogg vettja, finns i min blogglista till höger.

Gulligull
fr
Krusidull

1 kommentar:

  1. Heja Heja visst är det underbart med människor som reagerar och agerar! Följer hennes blogg slaviskt, ska bli så spännande att få lyssna på henne under v 19. Ps du är riktigt duktig du oxå kram fröken 05:10

    SvaraRadera