lördag 29 januari 2011

Sjalar



Idag satt jag o dotra o lyssnade på musik, både gammal o ny.
Plötsligt utbrister hon
- Åh det här är en Arena låt!!
Arena är ju gymet jag har jobbat på i 12 år.
Nu är det ju inte så att hon har tränat till låtarna
men gissa om hon har fått tillbringa mycket tid där under sin
uppväxt.



Kände mig plötsligt som en väldigt kass mor, men hon
tröstade mig med att hon trivdes där och vem vet, kanske var det där hennes otroliga musikintresse föddes.

Nu måste jag bara få kommentera denna ljuvliga tunika/klänning
i velour. Den finns i rosa och himmelsblått.
Inte så bra bild då jag fotat den genom skyltfönstret
men en riktigt vårkaramell är den med sin fina spets
och blombroderi.



Även denna vår kommer det mycket rosa på textilier.
Denna stolsdyna med volang får snart sällskap av en
hissgardin. Rutig på ena sidan och prickig på den andra.



Hängade hjärtan i rosa eller vitt.
Häng på en dörrknopp eller på en stol eller dekorera
en krans eller en kruka. Ja de piffar upp det mesta.
Bara fantasin sätter gränsen.



Sjalar sjalar sjalar, finns så många olika nu
i butiken. Dessa ljusblåa gör sig så snyggt
till jeanstunikan tex.

Eller dessa med blommigt tyg och brodyr.



Lampkjolar har börjat strömma in med band i olika färger.
Snart kommer dess make och hälsar på,,, ja alltså
lampfötterna i olika höjd färg och model.
Nu ska jag fixa o dona lite inför måndagen då det
händer något mycket spännande i butiken.
Håller det lite hemligt, då det är så väldigt speciellt.
Gulligull
fr
Krusidull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar