måndag 24 januari 2011

Rapport från sjuksängen


Vaknade tidigt idag och kunde snabbt
göra en status av snörvel läget.
Feber kvar, snorandet kvar, och ont i lederna.
Blir sjuksängen idag med..

Pallade mig upp till frukostbordet dock, hittade ett reklamblad
om "hälsoprodukter"

Det fanns piller för att slippa svullen mage, piller för att detoxa kroppen, piller för ökad
förbränning.. ja allt kunde man fixa med olika piller.
Då slog det mig.... varför har vi dessa problem?
Håller denna bransch på att bli som vår sjukvård?
Likheterna är ju slående!
Ingen är intresserad av att ta reda på vad som orsakar problemen!
Hur kan jag unvika dem!
Nej bara vilka piller jag ska äta för att bli av med symtom!!!
Ni vet ju säkert vid det här laget att jag är kostrådgivare och förespråkar LCHF
Low carb High fat .
Med den kunskap och erfarenhet jag har vid de här laget så vet jag att man äter sig till många
ohälsotillstånd.
Om alla åt LCHF skulle denna pillerbransch gå i konkurs!!!
Vilket jag rent ut sagt skiter i.
De jag däremot skulle glädja mig åt är att alla skulle må så bra.
Folk tänker nog på LCHF som ett sätt att gå ner i vikt, vilket är sant om ens hormoner är i fas.
De jag tycker är mer av värde är alla hälsovinster, speciellt de som har någon typ av hudproblem.
Har nu haft så många kunder med både eksem psoriasis, acne som efter att ha gått på hudkliniker och fått salvor och piller i massor utskrivna utan att bli så mkt bättre.
Men med denna kost får så otroliga resultat!
Kan det bero på att denna kost är de våra kroppar är skapta för????
Önkar er alla en härlig måndag.
Gulligull
fr
Krusidull

1 kommentar:

  1. Har du missat den fantastiska krämen från Tv Shop!?? Man bara smörjer in magen och ett tu tre...så blir du pinnsmal och det hårda sexpacket...ja det kommer på köpet.
    Tänk vilken kräm.....
    :)
    Krya på dig!
    Kram Malin

    SvaraRadera