söndag 13 december 2009

Lite hemma fix


Hej på er denna Lucia dag....
Lovade ju lite bilder från mitt hemma fix.
Nu var det ju så att batteriet i kameran inta bara var urladdat utan trasigt!!! (varför inte!!)
Så det var bara att leta upp en annan kamera och fota om.

Mina köksstolar blev äntligen klara och jag gillar dem väldigt mkt.
Höga och ståtliga och gjorda av min systers nu bortgångna man i hans verkstad
Svensk Träslöjd. www.svensktraslojd.se

Stolsdynor fr Nyblom & Kollen i grått & vit randigt.
Samma tyg som i min gardin


Lite små granar fick komma in, lyktor fr Krusidull
Julevangeliet... ja nästan, i alla fall för oss Shabby tokiga.
Kaveln bakade barnen alltid med när de var små.

Min ängel jag gjorde för säkert 20 års sedan
Hon trivs på spisel kransen.

Ursäkta den dåliga bilden, men fin ändå.
Hyacinter i värmeljus koppar.

Ännu en gran som fick bo i glaskupan



Iköket fick pottskåpet flytta in.
Idag skall jag ta in granen!!
Jo det är sant!
Denna härliga advent och jultid går så snabbt och
jag är ju hemma så lite, så det är bara att njuta så
länge det går.
Ha nu en härlig Lucia dag, här har hon varit för
solen skiner hos oss idag.
Gulligull
fr
Krusidull

4 kommentarer:

  1. Så fint! Jag är helt såld på luktor, vad fin den höga på sista bilden är! Ha det bra kram Vivi

    SvaraRadera
  2. Hej moster! Va fina stolarna blev! Väntar själv på mina matsalsstolar som är på målning, hoppas jag får hem dem innan jul :/. Hoppas allt är bra med er. Kram, god jul och hälsa kusinerna // Malin

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt, mina föräldrar bor i en grannby till Bäsinge och dom har samma stolar som dig. Stolarna var min morfars från början och är tillverkade där. Dom är nog från då dom började tillverkas.

    /lotta

    SvaraRadera