söndag 12 april 2009



Vilken underbar helg vi har, vaknar o hör fågelkvitter, ser solen skina in
och per automatik infinner sig ett gott humör.



Man hinner hälsa på hos folk , åka o shoppa lite och man hinner pyssla på gården.
och ändå har man tid kvar.... skönt för en som mig som jagar tid annars.


Trots hösnuvan har jag fixat lite på framsidan, krattat lite o planterat.
Önskar så att jag ägde mitt hus för det finns så mycket jag skulle vilja göra.
Bygga en gammeldags farstu bro vid entren, sätta upp ett staket på framsidan
med en fin vit grind.



Idag var det baksidan som fick sig en omgång.
Sopat och skurat trädäcket, plockat fram utemöblerna och
stylat lite på hyllorna under fönstren.



Mina fuskpelargoner fick se dagens ljus.
De riktiga blev omplanterade men får stanna inne ett tag till.



Murgrönan har överlevt vintern men fick två nya kompisar
oxå.
Mitt köksfönster utifrån.
Ännu en dag kvar på helgen.....fantastiskt

Gulligull
fr
Krusidull

1 kommentar:

  1. Va fint du har gjort det!!Skönt att du har haft en skön helg,det har jag oxå även om jag jobbat!!Ses i veckan!!Kram//Irina

    SvaraRadera