fredag 13 juli 2012

RPM



Våran duktiga instruktör Frida på Må bättre i Avesta
har precis gått utbildning till att bli RPM instruktör.
Vad in hell är det undrar ni kanske???
Jo.. förkoreograferad spinning 

Alltså man får ett pass att lära in o sen köra för kunden.
Själv tycker jag det är lite för styrt och ger för lite variation på passen
men tufft var det, svetten rann, och pulsen var hög.

Projekt
förvandla butiken till dotterns sovrum har nu startat.
Kommer bli en vit bas .. såklart men med svarta inslag.. kommer bli fräscht.

Beslutet att stänga butiken känns såå rätt!!
Jag tror ju att min dåliga hälsa är en orsak att jag verkligen tappat intresset.
Kropp o knopp orkar inte helt enkelt och per automatik har jag tappat intresset, tycker inte ngt är fint, känner inget för prylarna, snarare ratar jag hela den lantliga stilen... ja ni hör ju!!! jag som brann så för detta men jag brann upp... Eftersträvar nu det enkla rena och jag tror att mycket har o göra med min ohälsa.

Ni ska inte tycka synd om mig pga av detta, ohälsan har jag troligtvis orsakat mig själv genom 20 års stressande, ta lärdom istället och lev lite lugnare än jag gjort.
Butiken var en dröm som jag nu genomfört, har varit skitkul och jag är stolt att jag vågade göra något annat än de jag utbildade mig till.
Man har ett liv och man väljer själv vad man fyller det med.
Min innehållsförteckning i min livsbok fick ett kapitel till

Nu börjar ett nytt kapitel

att leva ett enklare liv
allt ska göras långsamt
mer tid för vila
lyssna mer på kroppen
Allt för att jag ska bli frisk

Kan ju inte bara äta all denna medicin om jag inte oxå jobbar med att ta bort de som gjort mig sjuk.

Kram till mig
och
till Er

2 kommentarer:

  1. Bra Monica att allt känns rätt!!! det är en skön känsla <3 Lycka till med allt. Kram Carina.S

    SvaraRadera
  2. Det verkar som du tagit rätt beslut! Önskar dej all lycka till med resten av ditt liv! Det finns en uppsjö med butiker som har liknande sortiment så dom som vill ha den lantliga stilen kan handla där. Säger också grattis till ditt boendeläge! Helt underbart! Kan sakna att planera för en shoppingrond dit!

    SvaraRadera