söndag 15 juli 2012

On tour...


Sommarsemester lyser ju med sin frånvaro i år.... också!!
Men när jag skulle till doktorn i Tranås staratade vi en dag tidigare och gjorde det till en liiiten semestertripp bara för att få lite av semester känslan.
Första stoppet blev Vadstena... ja förutom ett stop på restaurang Gyllene måsen... är ju sjukt svag för deras päron milkshake...
Där var det en bärplockar familj fr ngt öst stat:s land som helt sonika fyllde sina 2 liters petplaskor med gratis dricka fr Mc Donalds både mamman och barnen fyllde flaska på flaska!!!!
Jag tycker inte det är ok!!!!
Vadstena...var det
Vackert och lite rofyllt ställe, antingen beror det på att det var söndag eller vilar det ett lugn över staden?
Är det Heliga Birgittas ande som svävar över den?


Ett dopp i Vättern blev det i alla fall.... skitkallt



På väg söderut passerade vi denna ruin som fick oss att vända bilen och fara in o kolla vad det var.
Jo Heliga Birgittas man:s Kloster fr år 1131!!!
Att det fortfarande står kvar!!  



Visserligen bara delar av det men så häftigt och vi blev sjukt impade av byggnadskonsten.


Träffade en kvinna där som efter över 26 års tjänstgöring som flygvärdinna nu utbildade sig till Alternativ medicinare pga att hon ej fått hjälp av den "traditionella" Svenka sjukvården för sina trassliga bihålor som all flygning gett henne....
Vi hade en hel del gemensamt och undrar än en gång om det är en mening med alla möten som sker i livet.
 Alltså !!
 träffa en likasinnad på en ruin mitt i ingenting efter vägen mot Gränna 


Gränna


Färjeläget mot Visingsö
Käkade en Grekisk middag i hamnen och Jean Banan vrålade från en scen i närheten av mitt öra


Hotellet för natten
Bilen....
På statoil:s parkering i Gränna med utsikt mot Vättern och Visingsö
somnade jag med söndagsbilagan.


Sen vet jag inte vad som hände med fotandet...
Nervös kanske inför besöket hos doktorn ...


Ja en liten minitripp... som kändes längre än den var

Vi hade i alla fall tur med vädret.

Kram till 
Er
&
Mig 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar