söndag 4 januari 2009

Nu åker granen ut... och Krusidull


Hm..inte riktigt sant de där med att granen åker ut..
har nämligen inte haft någon i år.
Faktiskt första året sen jag flyttade hemifrån som jag inte haft någon.

Men ni ska inte tro att jag är förskonad från utkastningen!
Har aldrig blivit utkastad någon gång, vare sig på krogen, fester eller när man kanske var stökig
på någon lektion i sin ungdom. eller vad man nu kan bli utkastad ifrån.
Uppskattad har jag däremot varit eller kan nog tom skriva är, eller kanske inte just jag men
Krusidull butiken är det... och den blir nu utkastad!!!!!!!!!!!!!!

Tror fortfarande att jag är i en mardröm men tyvärr det är en bitter sanning.
Fastighetsägaren har meddelat att jag skall vara ur lokalen den sista JANUARI!!!!!!!!!!!
Hur f-n hittar man en lokal på så kort tid när man på en sekund kan scanna igenom vårat lilla city och inse att det inte finns en enda tom lokal.
Fast det anar jag nog att fastighetsägaren redan räknat ut o tror att jag ska stänga igen krusidull, vilket han kan fet glömma (hur gör man tecknet för arg???)
Jag tror nämligen att anledningen till att jag blir utkastad är att jag konkurrerar med en släkting
till honom på samma gata!!
Inget jag på ngt vis har ngt belägg för.
Annat än att:
Varför frågade han inte mig om jag ville ta över kontraktet? när jag redan är i lokalen
betalar hyra, och har lagt ner sådant jobb på den?
Han har inte ens kurage nog att meddela mig detta själv utan sänder en annan.

Ska ikväll läsa på om rättigheter/skyldigheter man har när man hyr i andra hand.
Och i morgon ska Kajsa Kavat( hm.. jag då) gå till honom och TALA.
Inte för att jag tror att det hjälper, men tänker iaf visa att jag inte är lika ryggradslös som honom. Utan kan mötas öga mot öga.

Så om ni i framtiden hör en liten gingel,,, ja typ hemglassbilen så är det krusidull som kommer med sin krusidull buss och nasar på ert torg.

Håll tummarna för mig....igen.... att ngn lokal dyker upp väääligt snaart.

Gulligull
fr
Krusidull

3 kommentarer:

  1. Det där låter ju fördj.vligt :-[!! Kan han verkligen göra så? Är det så kort uppsägningstid på kontraktet? Hoppas det ordnar upp sig och att du har rätten på din sida! Håller tummarna så hårt jag kan!

    MVH Anette

    SvaraRadera
  2. Vilket sätt. Du har ju precis startat, varför hyrde han då ut till dig. Vet att du berättade om honom och släktingen på bloggträffen. Verkar ju inte bli så lätt men håller alla tummar så hårt jag kan. Finns det inte någon enda liten lokal som du kan hitta` så du slipper honom för gott?

    Hoppas att allt går bra!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  3. Vilken jävla idiot.Hoppas det ordnar sig med lokal.Ville han bara att du skulle komma dit å renovera åt honom eller.Utnyttjare.
    Apa. Stå på dig.

    SvaraRadera