fredag 23 maj 2008

Vara sann mot sig själv dagen



Usch, idag har varit en lååång dag!
Haft ett viktigt möte med min chef, som jag var nervös inför.
Trodde en för mig viktig sak skulle avhandlas men tiden gick och
ingen tog upp frågan!!!!
Då gjorde jag det!!!! Jag tog upp den känsliga frågan själv!!!
Å vet ni !! inget hemskt hände, ingen blev arg, slog mig eller skällde ut mig, jag överlevde
och det kändes jättebra efteråt.
Jag ville diskutera detta, och såg till att det blev gjort .
Jag var sann mot mig själv!!! Bravo bruden...

Gissa om det var skönt o komma hem till den här killen på bilden ovan.
Alltid lika glad att se en.
Vi tog en långpromenad och köpte med oss pizza hem.



Innan jag lämnade stora staden idag köpte jag med mig
massor av jordgubbar hem, dessa får jag ha för mig själv.
Min fyrbenta vän för kvällen har inte förstått tjusningen med
dessa.
Dessa underbara gubbar var mitt första sommarjobb.
Cyklade en mil varje morgon för att krypa och hasa sig fram i bark
klädda jordgubbsland, ivrigt jagandes av en herre med ridspö!!!?
Jag fick 75 öre/ liter och 20 meter längre bort såldes de sen för 5 kr/liter tror jag det var.
Nu tänker ni väl.. hur gammal är människan egentligen??? med såna priser.. jo ni, antik värre.

För min otroliga lön köpte jag Puss & kram jeans !!!
Det var sommaren 1977 och jag skulle börja sjuan och Puss&kram jeans var så coolt.
De var så hög midja att hade tuttarna hängt så hade man fått in dem med.
Nedtill skulle de va så vida att man dolde de vita träskorna som oxå var ett måste!

Knäckte ni gåtan om min ålder nu??? :)


Kom ni ihåg att jag berättat att jag sått frön för första gången i mitt liv.
Kan inte länka till det inlägget för jag är alldeles för kass på datorer.
Anyway.. de växer o frodas o är just nu på träningsläger utomhus på dagarna.
Månvinda heter de och skall bli vita klätterväxter när de blir stora.

Hoppas er fredag är alldeles alldeles underbar... så ses vi snart igen.

Gulligull
fr
Krusidull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar