fredag 16 maj 2008

Nya jaktmarker



Go kväll i stugan...
Idag har jag beträtt nya jaktmarker!!!
Vill ni höra?

Min stora vän, lilla L som jobbar på LBC!! (otroligt mansdominerat ställe) ringde och bjöd in mig på öppet hus!
-Ja du är ju singel, varför inte kolla in nya jaktmarker tyckte hon, kommer ju komma en massa karlar.
Körde bil...fort när hon ringde och jag gapskrattade så mkt att tårarna rann och sikten blev urdålig.
För att få mig att smälta in lite bättre i miljön, så fick jag också en snabb kurs om olika dumpers och konstiga maskiner, makadam och annat grus, ifall någon mot förmodan skulle nappa och ställa lite frågor.
Fick inget napp :(
Men gick tipspromenad och kan säga att inte en fråga var enkel trots snabbkursen.
Bara för att vinsten inte är ngn fin blogg vinst utan består av grus, så kan jag ge mig den på att jag vinner, skulle bara vara så typiskt mig.
Provade iaf på att sitta i en bil som voltade och fick känna hur otäckt det är att hamna upp o ner i en bil.... och denna stod still! Ska aldrig köra fört fort mer eller slarva med bältet kan jag lova.



Här ser ni resultatet av mitt flitiga arbete med att måla om utemöblerna.
Var nog det jobbigaste jag målat.
Med facit i hand skulle man haft en färgspruta.
Men jag är super nöjd och nu får solen o värmen gärna komma åter så att man
kan ha invigning.
Ska väl köpa lite dynor, men vilken färg??? alla tips mottages med glädje.
Vid spaljen bakom skall mina luktärtor klättra i sommar.

Ha nu en skön helg
Guligull
fr
Krusidull

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Så fina möblerna blev!!!!!!!

    Lycka till inne hos mig!

    HA´en bra helg!
    MiaMAria

    SvaraRadera
  2. Om du vinner kan du skicka gruset till mig - jag har alltid brist på det. Visst är det trist men nödvändugt.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Sååå fiiina utemöbler!!!Kanske man får lov måla för att få det som man vill...vi letar nya men det är ju heelt hopplöst då man vill ha VITA och VÄÄÄÄGRAR PLAST!!!
    Gillar oxå ditt muminhus...det vart jag såå sugen på, jättefint verkligen!!!
    Tusen tack för INSPIRATION och GLAD att du skrev på min blogg så jag hitta hit, igen...har nog tittat in förut tror jag ;D
    Återkommer !!! Kram /K

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Det var jättekul att Du kom och att alla besökare blev lomhörda efter våran voltvända är helt säkert.. vilken grej. Med lite inside info så är tävlingen inte avgjord än men det finns en gotti gotti korg som tröstpris.. skulle vá nåt... Så klart möblerna blev fina du har ju smak bruden! Puss Du är bäst! L

    SvaraRadera