måndag 3 november 2008

Tutt röntgen



Idag har jag varit på tutt kontroll dvs mammografi.
En tryckande tight undersökning man bör genomgå och blir per
automatik kallad till när man fyllt 40.
Väl där så så får man sitt lilla bås där man ombeds klä av sig på överkroppen ( ja om de nu behagar vara kvar däruppe...tuttarna alltså)
- Svep kappan om dig och vänta till jag ropar upp dig, säger röntgen sköterskan!
Och det är nu jag inser det!
Jag kan inte svepa kappan om mig!!!!!!!!
Den är för liten!!!! och jag för tjock!!!!
Kan ju inte gärna riva ner draperiet mitt lilla bås har och skyla mig med.
Så jag sitter där i båset på min pall med tuttarna i knät och väntar snällt.
Ja en liten anekdot ur krusidullans liv....


Denna lilla söta docka fick jag av min syster på
min 20 års dag... få se... det måste ha varit förr förra året =0)
Hon är i porslin och har tre ansikten, glad , sover och ledsen.
Just nu bor hon i min glaskupa och tittar ut på det vackra vinter
lanskapet. En kär ägodel i krusidullans liv.
Nu ska jag krypa ner i snarklådan och läsa Allt i hemmets jul nummer
Har tjyv kikat och det finns så mkt fint, julpyssel längtan börjar gro i mig.
Natti gull
fr
Krusidull

1 kommentar:

  1. Tuttröntgen får jag vänta ett par år till...men nu vet jag hur det går till:-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera