måndag 13 oktober 2008

I väntans tider....


Oj vad långt det blir mellan mina inlägg!!
Men har man en tonårsdotter som dels har egen blogg
och är extremt foto intresserad så finns kameran sällan
tillgänglig, fast nu har hon blivit käääär, så då kanske man
kan få tillfälle att fota lite mer.
Själv känns det som man är i nionde månaden och lite till.
Ni som varit gravida vet hur det känns när man går över tiden.
Nu är jag dock inte gravid även om magen ibland ser ut som det
efter mina fredags frosserier i små godis.
Nä jag väntar på ett besked...ett jätte viktigt livs avgörande besked.
Hela min kommande framtid vilar på ett beslut just nu, och jag kan inte göra mer än att just vara i väntans tider.
"Tålamod är en dygd" myntade ngn dryg person en gång i tiden.
Jag är alldeles för otålig för att vänta, vill ha besked o resultat!
Fast för den sönder stressade männska jagär så är det väl en mening
med denna väntan antar jag.
Idag har jag tok röjt min källare, har bara 2 1/2 rum därnere och det ena har fått blivit ett extra
teve rum ( behövdes då jag var sambo med en sport o film tokig kille)kombinerat med sy o pyssel rum.
Återstår ett rum..ja det halva oxå då förstås men där har tjejen sina hästkläder som jag är super allergisk mot.
De rummet ska nu vara förråd för allt, julsaker kläder krukor lampor ja ni vet sånt som står på lite vila ett tag för att man hittat ngt annat som är roligare just nu.
Där har jag nu frigjort golv yta, fråga inte hur, men resor till tippen och en himla massa pressening över de som är kvar, har jag nu fått en snickeri och målarstuga.
Äntligen kan jag börja ta itu med alla mina möbel projekt som fått stå åt sidan så länge.
Om tonåringen ska ut o pussas i morgon så knycker jag kameran o fotar lite.
Sov så gott
Krusidullan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar