måndag 9 juni 2008

Avkoppling


Godmorgon...
Ja den lyser idag med solen... om än inte lika varm, lite typiskt när det i min del av landet är dax för skol avslutning
Min son går ut nian och min dotter slutar sexan!!!!
Dessa år har gått så fort, funderingarna kommer om man funnits där tillräckligt under denna tid när man jobbat hårt, varit ensam mamma och dessutom pendlat två timmar dan sen min dotter var tre år.

Angående singel mamma !!!!
Under en av alla pendlar resor, sitter Arja och läser kvällstidning och utbrister!!
-Monica !
-Nu finns ett tv program du kan söka till!
-Ensam mamma söker, utbrister hon och skrattar o jublar så att hela tåget hör.
En stund av tystnad infinner sig när hon läser vidare, och sen utbrister högt o tydligt.
-Sorry Monkan ! man fick inte va över 38 år!

Det blir till att sitta under korkeken ett tag till, men jag luktar inte på blommorna utan kopplar av med böcker.
Just nu Brunstkalern, en lätt rolig histora som passar under korkeken.

Gulligull
fr
Krusidull

1 kommentar:

  1. Godmorgon!!
    ja tänk vad tiden går fort..man blir nästan rädd ibland..min yngsta är nu 14 år!!

    jasså har de ålder på det programmet... vad trist..fniss!!

    Underbar bild du har på din blogg.. helt fantastisk ju... är det din egen?

    Man är alltid bäst för just sin abrn.. eller hur!

    kram A-C

    SvaraRadera