söndag 19 februari 2012

Birdie Birdie


Söndagskvällar är nog den skönaste av dem alla. Aldrig så skönt som då att slappa i soffan till någon film man visst hade sett förut.. finns ett visst lugn över just söndagar fast det för mig ständigt är en jobbdag.
Idag blir det dock inge soffmys, natt jobb på sjukhuset väntar, är inne på 11: te jobb dagen  i rad.


Kommer på mig när jag är på byns mataffär att jag ivrigt spanar efter nya vårblommor, aldrig annars under året bryr jag mig om blommor speciellt mycket men just vid våren eller som nu innan vill jag ha in lite
hjälp på traven.
Denna kruka med fat brukar jag fylla med massor med tulpaner och ställa på köksbordet.
Finns några kvar i butiken....


När man är ute på vovvepromenad  så hör man ju fåglarna nu, de är väl ett vårtecken eller? Tycker det är härligt och blir lite smålycklig av det, kanske har o göra med att jag under en lång tid inte hörde dem pga  att jag var så sönder stressad och tog inte nå intryck alls. Som att vara instängd i sig själv.
Tycker fåglar gör sig bäst i naturen som är deras hemmaplan. Fågelburarna är ju så fina idag och dem kan vi ha ljus eller blommor eller kanske sina gamla barnskor i istället.
Dessa  burar finns såklart oxå i butiken.

Men nu styr jag kosan till sjukhuset för ett 10 timmars pass.
Hörs imorrn
Sov gott
Krusidullan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar