söndag 19 juni 2011

De blir ingen sommar om inte nån sätter fart



Sommar är det enligt almanackan!
De är då barnen badar o leker på stranden.
Man grillar och äter jordgubbar på altan varje dag.
Svedd o skinnet blir man också, korsord blir lösta, en syssla man inte håller på med annars på året. Grannarna är ovanligt trevliga denna årstid. Vi sitter i soffan på tisdagkvällar och sjunger
Stockholm i mitt hjärta.

Ja mycket gör vi och med ett leende denna årstid.
Fast nu undrar jag var den är???





Kanske är den så snäll att den väntar att jag ska ha flyttat klart

så jag också får njuta av denna underbara årstid.




Eller väntar den in min kommande kärlek, fast de ska vi nog inte

vänta på för får då får vi ingen sommar ;)




Vi får nog lyda Astrid Lindgren och stämma upp i

De blir ingen sommar om inte nån sätter fart...


Gulligull

fr

Krusidull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar